SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Dackegymnasterna
Glädje & Gemenskap, Engagemang, Utveckling & Kvalitet
Ledare

Ledare

Dackegymnasterna är i ständigt behov av nya ledare. Det kan vara för att komplettera ett befintligt ledarteam eller att få möjlighet att starta en ny grupp i verksamheten. Är du intresserad eller känner någon du tror är intresserad av att bli ledare kontakta kansli@dackegymnasterna.se så hör vi av oss.

 
Som ledare i Dackegymnasterna får du: 
Förtur in i en grupp för ditt barn. 
En ledartröja med Dackes logga på
Ett arvode varje terminslut för de gånger du är på plats som baseras på din utbildningsnivå.
Möjlighet till ledarträning på fredag kvällar i Gymnastikens hus kl.19-21 och söndag morgnar 08-10 (ok att ta med egna barnen under eget ansvar)
Försäkring via Folksam, ev skada anmäls på telefonnummer 0771-950950.
Rörelse hela livet - schema söndag
2024-10-25 11:49

Vill du bli inspirerad och utvecklas som ledare? Då är konventet Rörelse hela livet något för dig. Du som ledare i Dackegymnasterna har nu möjligheten att gå gratis på passen. Notera att lunch och fika inte ingår om du går gratis. Anmäl dig till passen genom att maila anna.jedhammar@gymnastik.se. 

Rörelse hela livet - schema lördag
2024-10-25 11:46

Vill du bli inspirerad och utvecklas som ledare? Då är konventet Rörelse hela livet något för dig. Du som ledare i Dackegymnasterna har nu möjligheten att gå gratis på passen. Notera att lunch och fika inte ingår om du går gratis. Anmäl dig till passen genom att maila anna.jedhammar@gymnastik.se. 

Ledarinformation
2024-03-27 11:48

Profilkläder 

  • Alla t-shirts och långärmade tröjor är samma
  • Träningstights, hotpants och shorts är samma
  • Vindjackan är samma 
  • Träningslinnet kommer endast finnas i svart
  • Ryggsäcken kommer endast finnas i svart
  • Overallen kommer uppdateras framöver, exakt datum är inte bestämt så vi avråder från att köpa en ny innan den nya är ute för försäljning. Försök låna ihop om det behöves till tävlingar om någon saknar. 

 

Uppstartsträffar HT 24

  • Tävlingsgrupper - Torsdag 22/8 (v. 34) - Gymnastikens hus 
  • Träningsgrupper - Tisdag 27/8 (V. 35) - Teleborgshallens B-sal
  • Barn- och familjegympagrupper - Torsdag 29/8 (V. 35) - Ulriksbergskolan 

Lärgrupper

Kom ihåg att rapportera era lärgruppstillfällen i IdrottOnline! Frågor om lärgrupper ställer ni till kansli@dackegymnasterna.se

 

Bokningsbekräftelser

Se till att hålla koll på era bokningsbekräftelser under terminen ifall det är inställda tillfällen. Hör av er till kansliet om ni behöver en ny bokningsbekräftelse skickad till er. 

 

Tag och nyckel

Om du behöver en tag och/ eller nyckel för att komma in i skolan där du har träningar ringer du till kommunen på 0470 410 00 eller 0470 412 00. Se till att ringa i god tid innan ditt första pass för att säkerställa att du har en tag som fungerar när terminen startar. 

Information till ledare i Teleborgshallen
2020-09-04 12:02

Tagg

Alla ledare på Teleborg ska ha en egen tagg. Taggen är en multitagg som även kommer att fungera på våra bokade tider i Gymnastikens Hus. Taggen fungerar 30 minuter innan Dackegymnasternas bokade tider. Jag beställer nya taggar och meddelar er när taggarna är klara för att hämtas ut. Ni som hämtade ut tagg under VT-20, era taggar ska fungera även denna termin. Övriga taggar behöver bytas ut eller fås nya.

 

Nyckelknippa

I Teleborgshallen har vi en stor nyckelknippa som framöver kommer vara i vårt förråd i korridoren mellan B och C-salen, förråd nummer 11. Detta förråd är försett med kodlås 33 241. Första gruppen som tränar för dagen hämtar ut nycklarna ur förrådet. Nycklarna rör sig sedan mellan hallarna. Det är viktigt att den sista gruppen för dagen i resp hall ser till att allt är låst och stängt och hänger tillbaka nycklarna i rätt förråd.

Obs! Dörren till förrådet ska inte låsas med nyckel utan endast slås igen.

 

Förråd

I Teleborgshallen har vi två olika förråd. Ett i B-hallen med redskap och lite småsaker. I korridoren mellan B och C-sal har vi ett förråd till där det står en väska med ärtpåsar, hopprep, bollar mm. Denna väska är i första hand till våra barngrupper i C-hallen men får självklart användas av alla grupper. Vi kommer även att ställa in lådor med ärtpåsar, hopprep mm i förrådet i B-salen.

 

Hämta/lämna barn

Alla barn upp till 7 år ska lämnas/hämtas vid entrén till Teleborgshallen (ingång mot Ljungfälleskolan). Vi välkomnar även att föräldrarna till våra äldre barn/ungdomar kommer och hämtar sina barn. Detta för att säkerställa att alla blir lämnade/hämtade på ett säkert sätt.

Ni som ledare ansvarar för att släppa in barnen i omklädningsrummet. Det är inte vaktmästarens uppgift. Ni släpper in barnen genom de första glasdörrarna till höger/vänster. Barnen byter om och går igenom omklädningsrummen till den inre korridoren. Det är även denna väg vi går som ledare. 

Belastningsregister
2018-11-27 13:08

Riksidrottsförbundet har en policy mot övergrepp och kränkningar inom idrotten och vad vi som förening och ledare kan göra för att förebygga det i vår förening. Sedan 2013 har ideella idrottsföreningar rätt att begära ett begränsat utdrag ur Polisens belastningsregister för de idrottsledare som ska arbeta med eller på annat sätt ha nära kontakt med barn och ungdomar. Lagen som trädde i kraft i december 2013 är en del i genomförandet av EU:s direktiv om bekämpande av sexuella övergrepp mot barn, sexuell exploatering av barn och barnpornografi. Lagen innebär att idrottsföreningar har rätt att be de som har direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar att visa upp ett begränsat utdrag ur belastningsregistret. Utdraget visar bland annat olika typer av sexualbrott och våldsbrott, men inte stölder och trafikbrott. Dackegymnasterna har sedan 2015 tagit in utdrag ifrån belastningsregistret på sina ledare. Växjö kommun tog 2018 beslut att alla ledare i föreningar med barn och ungdomsidrott inom Växjö kommun ska visa upp registerutdrag. Det är även kopplat till föreningens möjligheter att söka ekonomiskt stöd ifrån kommunen.

 

Att vara ledare i en idrottsförening är ett förtroendeuppdrag och ingen rättighet. Dackegymnasternas styrelse har ett stort förtroende för våra ledare och det fina arbete de gör för våra gymnaster. Vi som förening vill att alla våra medlemmar ska känna sig trygga med att vara delaktiga i vår verksamhet. Dackegymnasterna arbetar förebyggande med att säkerställa en trygg miljö för våra medlemmar.

 

Som ledare behöver du beställa ett utdrag ifrån polisens belastningsregister. Alla ledare och hjälpledare i Dackegymnasterna som är över eller fyller 15 år ska visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detsamma gäller all anställd personal i föreningen. Registerutdraget ska visas upp för Anette Harlin (Kansli) eller Tobias Björn (Sportchef), som är ansvariga för hanteringen av utdragen. Det är endast de som kommer se och hantera uppgifterna. Var tredje år ska utdraget ifrån belastningsregistret förnyas.

 

Dackegymnasterna riktar ett stort tack till alla ni ledare som engagerar er i vår förening! Ni ledare utgör en mycket viktig pusselbit för att föreningen ska kunna fungera väl och vi hoppas på ett fint samarbete kring det här för att Dackegymnasterna fortsatt ska vara en trygg idrottsmiljö för alla våra medlemmar! 

 

Klicka på länken och beställ utdrag ifrån belastningsregistret med hjälp av bankid. Vi vill ha det utdraget som heter "Arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg".

Belastningsregistret - begära utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Dackegymnasterna, 06/03 13:35 
Dackegymnasterna, 28/02 10:47 
Dackegymnasterna, 18/12 15:30 
 
Stöd Dackegymnasterna
 
 
Våra sponsorer